Van Thillo bevestigde daarmee recente mediaberichten dat het Belgische mediabedrijf voor een overname in de race is. Eerder liet mediamagnaat John de Mol al weten de zenders van SBS Nederland te willen kopen. Andere gegadigden zijn onder meer De Telegraaf Media Groep en het Finse Sanoma.
Van Thillo zei een groot marktaandeel na te streven in alle mediasectoren. Maar ,,de instapdrempels zijn groot in de televisiemarkt”. Daarom ligt het volgens hem meer voor de hand een bestaande zender te kopen dan om zelf iets te beginnen. Of hij slaagt in zijn opzet is nog de vraag. Hij schatte zelf de kans op een overname in op ongeveer 30 procent.
In de etalage
Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1, eigenaar van SBS Nederland, zette de zenders eind vorig jaar in de etalage. ProSiebenSat.1 kreeg de tv-zenders drie jaar geleden in handen na een fusie met de Luxemburgse groep SBSBroadcasting. Sindsdien heeft het concern in meer dan tien landen televisiezenders.
De Persgroep geeft in Nederland behalve de Volkskrant ook Trouw, het Algemeen Dagblad en Het Parool uit en is verder eigenaar van de radiozender Q-music.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl